Консультація для батьків майбутніх першокласників які перебувають на карантині, з проблеми «Критерії готовності до навчання в школі, в умовах самоізоляції»

Першокласник сьогодення і першокласник в минулому – різні поняття. Тому,щоб адаптація до школи проходила успішно і у дитини не зникло бажання вчитися, малюк повинен бути ГОТОВИЙ ДО ШКОЛИ.

/Files/images/01006d4l-cf61.png

Батьки майбутніх першокласників опинилися в дуже непростому становищі, через запровадження карантинних заходів. На батьківські плечі лягло дуже багато. Бути одночасно батьками, вихователями і замінити друзів, щоб ваше малятко було готовим іти до стін школи. Відвідуючи дошкільний заклад систематично, діти набувають необхідних навичок завдяки сумлінній роботі вихователів та вузьких спеціалістів. Моя основна рекомендація – не нехтувати завданнями і інформативними ресурсами, які дають вам ваші вихователі, так як їх зміст відповідає програмовим вимогам та спрямований на готовність діток до навчання в школі.

Щоб вам не загубитися в інформативному просторі, я підготувала ряд показників, які допоможуть вам спрямувати свою діяльність.

Існує ряд показників, за якими ми можемо визначити чи готова дитина до школи. Тут зібрані основні критерії.
Отже, було б добре якби дитина змогла б:

1. Назвати себе (П. І. Б.), маму, тата, бабусю, дідуся (орієнтація у внутрішньо сімейних зв’язках).

2. Знати пори року, кількість і назви місяців у році, днів у тижні. Знати який зараз рік, тиждень, день. Вміти відповісти на питання типу «Коли птахи відлітають на південь», «Коли холодно і іде сніг», «в який день люди не ходять на роботу», «В яку пору року листя жовтіє» …

3. Розказати назви всіх оточуючих її предметів: меблі, посуд, одяг, побутові та електроприлади, рослин, тварин, явищ природи, назви улюблених мультфільмів, казок, книжок, імена улюблених героїв.

4. Бути в змозі скопіювати (перемалювати) просту фразу, наприклад, «він їв суп».

5. Вміти рахувати в прямому і зворотному порядку в межах 10.

6. Вміти складати і віднімати числа в межах 10.

7. Володіти навичками узагальнення (в картинках вибрати що об’єднує …), виключення з ряду.

8. Знаходити схожість і відмінності між предметами.

9. Вміти скласти розповідь за картинкою або за серією картинок.

10. Знати основні геометричні фігури – коло, овал, прямокутник, трикутник, квадрат, вміти їх намалювати.

10. Запам’ятати 5-7 слів з 10 чітко названих.

11. Вміти розповісти напам’ять невеликий вірш.

12. Вміти відповісти на питання: що буває раніше – обід чи вечеря, хто більший – корова або коза, у корови дитинча теля, а у коня …

13. Знати 10-12 основних кольорів.

14. Вміти намалювати фігуру людини з усіма основними частинами тіла.

15. Слухати казку і переказати ключові події.

16. Утримувати увагу на заданому виді діяльності 10 хв.

17. Розуміти що таке школа, чим там займаються і навіщо туди ходять.

18. Вміти визначати напрямок: вперед, назад, направо, наліво, вгору, вниз.

19. Уважно слухати і виконувати завдання, які пропонуються в усній формі.

20. Може самостійно виконувати необхідне завдання за зразком, який сприймається зором.

Зверніть увагу на фізіологічні показники:

1. Зміна не менше двох молочних зубів.

2. Дитина може дістати рукою через верхівку до верхньої частини протилежного вуха (Філіпінський тест).

3. Якщо дитина стоїть боком проявляється прогин хребта в попереку.

4. Яскраво проявляються суглоби на пальцях і колінах.

5. Вміє кидати і ловити м’яч.

6. Вміє зав’язувати шнурки, застібати ґудзики, блискавки – це ознака розвитку дрібної моторики.

7. При рукостисканні – її великий палець вгорі.

8. Скачок в зрості.

9. Може повторити прості пальчикові ігри (наприклад, по столу переминати пальцями, зробити пальцями «перемога» і т. д.).

Не слід нехтувати соціальними навичками.

Особливо в час самоізоляції. Знаходячись в садочку дітки не лише розвиваються інтелектуально і фізично, а й здобувають досвід знаходження в колективі. Вони вчаться взаємодіяти з дорослими та однолітками. Вчаться слухати і чути товаришів, вирішувати конфліктні ситуації та відчувати радісні моменти, коли граються разом. Нажаль, під час карантину, це робити неможна.

Тому читайте з дітьми казки, оповідання та обговорюйте їх зміст. Вчіть дітей робити висновки, хто позитивний герой а хто негативний. Обговоріть якості характеру героїв. Вирішуйте з дітьми ситуації морального змісту. Як треба себе поводити в різних ситуаціях, в громадських місцях.

Шановні батьки!

Ми розуміємо в якій складній ситуації ви опинилися. Тому максимально намагатимемося Вам допомогти.

Пам'ятайте!

Тепер ви як ніхто інший можете зрозуміти, що будуть відчувати ваші діти коли їх життя раптово зміниться і вони підуть до школи, адже ситуація з карантином теж змушує вас адаптуватися до вимог сьогодення.

Провівши аналогію, ми не готові були до карантину, і вчимося на ходу, як справитися з реаліями. Так і дітки, якщо їх не готувати до школи, будуть дезорієнтовані, і їх адаптація буде проходити важко.

Тому важливо не лише тренувати їх мисленнєві здібності, а й психологічно готувати, пояснювати що таке школа та навчання, які там діють правила і чому їх слід дотримуватися, не лякаючи їх майбутніми труднощами, а граючись з ними, підтримуючи їх. Адже батьки є тим першим зернятком, яке потім дає початок зародженню чогось прекрасного та корисного або навпаки колючого і бридкого.

Вам випав шанс показати вашій дитині наскільки ви сильні, наскільки мудрі, наскільки винахідливі та круті батьки.
А ми ВАМ в цьому допоможемо!
Кiлькiсть переглядiв: 61

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.