Відповідно до чинних програм розвитку дітей дошкільного віку та інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах від 02.09.2016р. №1/9-456 фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі дня є обов’язковими для дітей дошкільного віку. Вони мають мету – сприяти зміцненню здоров’я, підвищенню розумової працездатності дітей, активізації рухового режиму в дошкільному закладі.

Щоденно перед сніданком у режимі дня дітей дошкільного віку проводиться ранкова гімнастика тривалістю: у першій молодшій групі — 4-5 хв., у другій молодшій — 5-6 хв., у середній — 6-8 хв., у старшій — 8-10 хв. Вона є обов’язковою складовою організації життєдіяльності дітей у дошкільному навчальному закладі. Ранкова гімнастика сприяє поглибленню дихання, посиленню кровообігу, обміну речовин, розвитку різних груп м’язів, правильній поставі, розгальмовуванню нервової системи після сну, викликає позитивні емоції.

Основними умовами її ефективності є: вільний доступ свіжого повітря; раціональний одяг дітей; достатня кількість фізичних навантажень (кількість і послідовність вправ, зміна вихідних положень, темп виконання, регулювання дихання, чіткість пояснень, розпоряджень і команд тощо). Особливості проведення ранкової гімнастики визначаються віком дітей та місцем проведення (у приміщенні чи на майданчику).

Комплекси ранкової гімнастики добираємо так, щоб різні види гімнастичних вправ поступово охоплювали всі великі та дрібні м'язи, а напруга в них постійно збільшувалася, переходила від однієї групи м'язів до іншої, створюючи в організмі дитини оптимальні навантаження.

Кількість вправ ранкової гімнастики завжди має бути оптимальною для відповідних вікових груп: 3-4 вправи для дітей першої молодшої групи, 4-5 - для другої молодшої групи, 5-6 - для середньої групи, 6-7 - для старшої групи. Кількість повторень складає: 4-5 разів для дітей першої молодшої групи, 5-6 разів - для другої молодшої групи, 6-8 разів - для середньої групи, 8-10 разів - для старшої групи.

Зняти залишки гальмування в корі півкуль головного мозку, налаштувати дитячий організм на активну та продуктивну діяльність допомагає гімнастика після денного сну. Вона сприятливо впливає на стан постави і склепіння стопи завдяки податливості рухового апарату дитини одразу після відпочинку.

Гімнастика після денного сну. реалізує зазначену вище мету . її проводять в усіх вікових групах після поступового підйому дітей із дотриманням спокійної обстановки й відповідних гігієнічних умов: у спальній кімнаті (на ліжках, біля них), з виходом до групової кімнати чи зали (у безпосередній близькості до групи). До комплексу такої гімнастики обов’язково входять загальнорозвиваючі вправи на різні м’язові групи (зі зручною зміною вихідних положень) та спеціальні вправи для формування стопи і постави. Комплекси гімнастики пробудження мають проводитися у театрально-ігровій формі. Кількість і дозування вправ така сама, як і на ранковій гімнастиці.

Рекомендується провести вологе прибирання, провітрити кімнату. Температура повітря у приміщенні для дітей молодшої та середньої груп може бути в межах +16...+18°С, а старших - +14...+16°С. Поєднання гімнастики після денного сну із загартовуванням значно підвищує її оздоровчий вплив на організм дитини.

Кiлькiсть переглядiв: 99

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.