Консультація для батьків майбутніх першокласників які перебувають на карантині, з проблеми «Критерії готовності до навчання в школі, в умовах самоізоляції»
Першокласник сьогодення і першокласник в минулому – різні поняття. Тому,щоб адаптація до школи проходила успішно і у дитини не зникло бажання вчитися, малюк повинен бути ГОТОВИЙ ДО ШКОЛИ.
Батьки майбутніх першокласників опинилися в дуже непростому становищі, через запровадження карантинних заходів. На батьківські плечі лягло дуже багато. Бути одночасно батьками, вихователями і замінити друзів, щоб ваше малятко було готовим іти до стін школи. Відвідуючи дошкільний заклад систематично, діти набувають необхідних навичок завдяки сумлінній роботі вихователів та вузьких спеціалістів. Моя основна рекомендація – не нехтувати завданнями і інформативними ресурсами, які дають вам ваші вихователі, так як їх зміст відповідає програмовим вимогам та спрямований на готовність діток до навчання в школі.
Щоб вам не загубитися в інформативному просторі, я підготувала ряд показників, які допоможуть вам спрямувати свою діяльність.
Існує ряд показників, за якими ми можемо визначити чи готова дитина до школи. Тут зібрані основні критерії.
Отже, було б добре якби дитина змогла б:
1. Назвати себе (П. І. Б.), маму, тата, бабусю, дідуся (орієнтація у внутрішньо сімейних зв’язках).
2. Знати пори року, кількість і назви місяців у році, днів у тижні. Знати який зараз рік, тиждень, день. Вміти відповісти на питання типу «Коли птахи відлітають на південь», «Коли холодно і іде сніг», «в який день люди не ходять на роботу», «В яку пору року листя жовтіє» …
3. Розказати назви всіх оточуючих її предметів: меблі, посуд, одяг, побутові та електроприлади, рослин, тварин, явищ природи, назви улюблених мультфільмів, казок, книжок, імена улюблених героїв.
4. Бути в змозі скопіювати (перемалювати) просту фразу, наприклад, «він їв суп».
5. Вміти рахувати в прямому і зворотному порядку в межах 10.
6. Вміти складати і віднімати числа в межах 10.
7. Володіти навичками узагальнення (в картинках вибрати що об’єднує …), виключення з ряду.
8. Знаходити схожість і відмінності між предметами.
9. Вміти скласти розповідь за картинкою або за серією картинок.
10. Знати основні геометричні фігури – коло, овал, прямокутник, трикутник, квадрат, вміти їх намалювати.
10. Запам’ятати 5-7 слів з 10 чітко названих.
11. Вміти розповісти напам’ять невеликий вірш.
12. Вміти відповісти на питання: що буває раніше – обід чи вечеря, хто більший – корова або коза, у корови дитинча теля, а у коня …
13. Знати 10-12 основних кольорів.
14. Вміти намалювати фігуру людини з усіма основними частинами тіла.
15. Слухати казку і переказати ключові події.
16. Утримувати увагу на заданому виді діяльності 10 хв.
17. Розуміти що таке школа, чим там займаються і навіщо туди ходять.
18. Вміти визначати напрямок: вперед, назад, направо, наліво, вгору, вниз.
19. Уважно слухати і виконувати завдання, які пропонуються в усній формі.
20. Може самостійно виконувати необхідне завдання за зразком, який сприймається зором.
Зверніть увагу на фізіологічні показники:
1. Зміна не менше двох молочних зубів.
2. Дитина може дістати рукою через верхівку до верхньої частини протилежного вуха (Філіпінський тест).
3. Якщо дитина стоїть боком проявляється прогин хребта в попереку.
4. Яскраво проявляються суглоби на пальцях і колінах.
5. Вміє кидати і ловити м’яч.
6. Вміє зав’язувати шнурки, застібати ґудзики, блискавки – це ознака розвитку дрібної моторики.
7. При рукостисканні – її великий палець вгорі.
8. Скачок в зрості.
9. Може повторити прості пальчикові ігри (наприклад, по столу переминати пальцями, зробити пальцями «перемога» і т. д.).
Не слід нехтувати соціальними навичками.
Особливо в час самоізоляції. Знаходячись в садочку дітки не лише розвиваються інтелектуально і фізично, а й здобувають досвід знаходження в колективі. Вони вчаться взаємодіяти з дорослими та однолітками. Вчаться слухати і чути товаришів, вирішувати конфліктні ситуації та відчувати радісні моменти, коли граються разом. Нажаль, під час карантину, це робити неможна.
Тому читайте з дітьми казки, оповідання та обговорюйте їх зміст. Вчіть дітей робити висновки, хто позитивний герой а хто негативний. Обговоріть якості характеру героїв. Вирішуйте з дітьми ситуації морального змісту. Як треба себе поводити в різних ситуаціях, в громадських місцях.
Шановні батьки!
Ми розуміємо в якій складній ситуації ви опинилися. Тому максимально намагатимемося Вам допомогти.
Пам'ятайте!
Тепер ви як ніхто інший можете зрозуміти, що будуть відчувати ваші діти коли їх життя раптово зміниться і вони підуть до школи, адже ситуація з карантином теж змушує вас адаптуватися до вимог сьогодення.
Провівши аналогію, ми не готові були до карантину, і вчимося на ходу, як справитися з реаліями. Так і дітки, якщо їх не готувати до школи, будуть дезорієнтовані, і їх адаптація буде проходити важко.
Тому важливо не лише тренувати їх мисленнєві здібності, а й психологічно готувати, пояснювати що таке школа та навчання, які там діють правила і чому їх слід дотримуватися, не лякаючи їх майбутніми труднощами, а граючись з ними, підтримуючи їх. Адже батьки є тим першим зернятком, яке потім дає початок зародженню чогось прекрасного та корисного або навпаки колючого і бридкого.
Коментарi